donderdag 30 april 2009

Belangrijke datum: 5 mei

Hallo allemaal!

De knoop is doorgehakt, we hebben een appartement! Het is onze waardige nummer 2 geworden die - achteraf bekeken - onze nummer 1 is geworden... De manier waarop we onze keuze hebben moeten maken, is eigenlijk niet echt voor publicatie, maar samengevat komt het erop neer dat die penthouse blijkbaar ook in de smaak viel van Nils zijn baas en diens vrouw en het vervolg kan je waarschijnlijk al raden. Na een periode van ongeloof, woede en rancune hebben we ons redelijk snel herpakt en ingezien dat die penthouse dan wel groter was, een prachtig balkon had en een groot gemeenschappelijk zwembad had, maar dat de indeling heel raar was, de keuken niet zo bijzonder was, de kamers nogal aan de kleine kant waren en de meubels verschrikkelijk lelijk waren.

Het appartement waar we nu zullen intrekken is dan wel ietsje kleiner, maar heeft grotere slaapkamers (3), een lichte open keuken, balkonnen aan elke kamer en is vooral ongemeubeld, dus we kunnen ermee doen wat we willen! Het heeft ook een gemeenschappelijk zwembad (ietsje kleiner dan het andere, maar groot genoeg), een gigantische goed uitgeruste gym, een sauna, ... Bovendien is het maar op 5 minuutjes rijden van Nils zijn werk, dus ik ga hem echt veeeeeel meer zien!!! Ons dochtertje zal ook blij zijn. Kortom, ik ben gelukkig en ik heb er al heel veel zin in!!! Het contract wordt deze week getekend en vanaf dinsdag 5 mei mogen we erin!

Dit is al een foto van het gebouw zelf. In het midden zie je een stukje met uitspringende balkons, een van die balkons is het onze => 24ste etage


Diezelfde dinsdag heb ik mijn eerste afspraak met de gynaecoloog! Ik ben eens benieuwd hoe het daar allemaal aan toe zal gaan. Ik ben vorige week de eerste keer op prospectie geweest in het ziekenhuis zelf en alles ziet er heel goed uit. Alleen... wel op zijn Manileens natuurlijk: crowdy, crowdy en nog eens crowdy! Man, hier woont echt veel te veel volk! Waren er maar wat meer katholieke feesten zoals Holy Week...

Nils zit momenteel in Korea. Alweer??? Zullen de meeste onder jullie denken, maar nee hoor! De reis was afgelast vorige week, dus is hij deze week moeten gaan. Hij is dinsdagnacht vertrokken en komt pas vrijdagavond terug... Eenzame dagen voor mij, but I'm surviving! Gisteren ben ik al eens gaan kijken voor alle apparatuur: tv, frigo, fornuis, microgolf,... om een balans van de kosten op te maken en dat ziet er wel al goed uit. Vandaag is het al de hele voormiddag aan het regenen, dus heb niet zoveel zin om naar buiten te gaan. Maar deze avond ga ik eten met een aantal expat-vrouwen. Een vriend van mijn broerie heeft hier namelijk zelf 2,5 jaar gewoond en die had mij het e-mailadres gegeven van een aantal mensen die hier ook kindjes gekregen hadden enzovoort... Ik heb contact opgenomen met hen en vanavond is er een etentje waar ik ook op uitgenodigd ben. Leuk, zo heb ik iets te doen vanavond en kan ik eens met andere vrouwen praten over hun ervaringen hier.

Dit weekend gaan we dan eindelijk naar Puerto Galera. Een paradijselijk strand op het eiland Mindoro. Ik hoop dat het weer ons niet te veel in de steek laat... Ik ben al gezegend met een koortsblaas (van de stress over die appartementen), dus als het dan ook nog eens regent, zullen de foto's zeker niet zo geweldig zijn... Maar foto's komen er! Beloofd!

Nils heeft trouwens een digitale camera gekocht in Korea, dus eindelijk zal ik zelf ook wat foto's kunnen maken die ik dan regelmatig op de blog zal posten!

Dikke zoenen!!!


10 opmerkingen:

  1. zie je wel dat alles op zijn pootjes terecht komt !!! veel geluk met het mooie appartement "with swimmingpool and room for a pony" Hopelijk hebben jullie een relaxed en zonovergoten weekend op dat mooie eiland ginder, dan zal de koortsblaas wel rap weg zijn. groeten en kusjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vrees dat het eerder een regenovergoten weekend zal worden, maar dat kan ons allemaal niet deren! Dan lopen we maar in de regen! Toch warm genoeg... Dikke kus terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha! De knoop is doorgehakt! Proficiat!!! Goeie keuze want met die penthouse zou je toch maar problemen gehad hebben: lift die steeds blokkeert, vliegtuigen die er te dicht over vliegen, opstijgend lawaai en vervuiling, en vooral, de geliefkoosde plaats van kakkerlakken! Dikke zoenen van Moemoe aan allebei en aan na maliit babaé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, somebody's been practising Tagalog!!! Of heeft een Filippijnse kuisvrouw... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goe gedaan worsties!
    nellie, ge moogt trots zijn zeg, de hindernissen doorgesparteld met als resultaat een 24ste verdieping flat (oh god... das toch de moeite he), al vriendjes maken, en paradijselijke weekendjes! daar kan ik met de Alpen nie echt tegenop :)
    veel succes bij de gynaecoloog! en hoe zit het: plaats genoeg in de woonst om de groep es te ontvangen??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jawadde mijn hondje alsof het niks is, het is precies nenechte wolkenkrabber en het ziet er nog vrij recent uit, allez van hieruit gezien dan toch.
    nu de meubeltjes nog.
    hoe ist eigenlijk met de sausijzen zelf? Nils, Nele en de krawietel (ne mooie naam voor een meisje, vind je niet?)
    ik heb moe gezien en ze gaat een pak lekkers meegeven over 14 dagen maar ze mag het pas brengen juist voor we vertrekken want anders...als je 't verstaat.
    groetjes en dikke buik eeuh kussen.
    va

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jullie vinden dat waarschijnlijk een beetje raar dat ik via "anoniem" een reactie plaats maar er is iets mis met mijn account, vandaar. ten slotte is het dan toch niet anoniem en heb ik de techniek mooi beetgenomen.
    groetjes va.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeiemorgen Nele en Nils, ik heb eindelijk ook de weg gevonden naar jullie blog. Proficiat ! In deze droeve dagen is het echt een verademing om jullie avonturen mee te mogen beleven. Hou jullie haaks (en ver van dat beruchte H1N1).
    Kusjes, tante Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En houden jullie een house-warming (of cooling) party? Ik zou wel eens afkomen! Goeie verhuis morgen!Big hug. Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé verhuisdag, veel geluk in jullie nieuwe woonst.
    Vele groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen