vrijdag 24 april 2009

Kort huizengezaag, later meer echte blog!

Pfffff! Nooit gedacht dat een huis zoeken zo lang zou duren! Het lijkt wel een - uiterst vermoeiende - neverending story! Ik heb jullie mening nodig... Voor ik naar Manilla vertrok, had ik me al vanalles voorgesteld bij mijn nieuwe Filippijnse leventje: groot huis, zwembad, tuintje; plaats genoeg om vrienden en familie te ontvangen en te laten logeren, poolparty's te houden, bbq'tjes te geven, een boekje te lezen op mijn terras naast het zwembad, te spelen met ons dochtertje,... Kortom, nogal idyllisch, maar niet echt onmogelijk hier! Tja, dat was dan buiten de smakeloosheid van de Filipino's gerekend natuurlijk...

De huizen die ik tot nu toe heb gezien hebben altijd wel één of ander gigantisch gebrek. Ofwel is het huis mooi, maar heeft het geen zwembad en zo goed als geen tuin, ofwel is het huis degoutant, maar heeft het wel een grote tuin met zwembad, ofwel - als het plaatje dan wel eens lijkt te kloppen - zijn er structurele dingen fout, bijvoorbeeld geen ramen, enkel luifels (en wij zullen ons wel blauw betalen aan elektriciteit voor de airco's!), ofwel verhuren ze enkel zonder BTW (niet mogelijk voor Deme), ofwel is het gewoon te duur...

De prachtige penthouse die we hadden gezien, staat nog steeds op nummer 1, maar ook daar zijn er weer heel wat nadelen: geen privé buiten, maw geen bbq'tjes, geen rokende vrienden, geen boekje lezen op terras, geen poolparty's en heeft maar twee slaapkamers, dus 1 voor ons en 1 voor als er iemand op bezoek is... Ik ben radeloos!!!! Wat moet ik doen???!!!

9 opmerkingen:

  1. de moed niet verliezen, er zal wel iets mooi en geriefglijk uit de "bus "(facteurswoorden)

    komen.

    dikke zoen van tante lut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei een foutje : het moet natuurlijk GERIEFLIJK zijn. Doei

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop het echt, tante Lut! De post is toch weer niet aan het staken, he? ;-)Dikke zoen terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet een lijstje opmaken met wat voor jullie het belangrijkst is, in dalende volgorde en dan punten geven aan je woningen. Ook rekening mee houden dat je aan sommige gebreken iets kan doen met weinig kosten bv: van onsmakelijk naar smaakvol omtoveren. En de moed niet verliezen. Blijf zoeken zolang je nog tijd hebt. 't Presseert nu toch niet? Allee, courage!!! Dikke zoenen. Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. héla worsties,
    zeker en vast de moed niet verliezen al is dit natuurlijk van hieruit gemakkelijk gezegd.
    een zeer goed idee van moemoe om een prioriteitslijstje te maken, de voor - en nadelen af te wegen en zo, via eliminatie te komen tot één voor jullie aanvaardbare woning. kan het bvb überhaupt bbqtjes organiseren in die warmte (hitte, al is een zwembad natuurlijk niet te versmaden.ook rekening houden dat het "slechts" voor 2,5 jaar is, dus niet voor gans jullie leven. in een penthouse zal het allicht rustiger zijn...
    jullie komen er wel uit, dikke zoenen, ook aan de kleine spruit (via beerie dan, ha, ha)
    va

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liefste Nellebel,
    Ik kan mij voorstellen dat het niet gemakkelijk is! Ik zou nog even blijven zoeken, of denk je dat er niks beters op jullie weg zal komen?
    Misschien is de gulden middenweg 't beste: een huisje dat ça va is, maar niet spectaculair, met een beetje privacy buiten en een gedeeld zwembad...?
    Ik snap je problemen met beslissen, ik kan zelfs nog niet kiezen welke film ik wil bekijken op een vrijdagavond!
    Maar je bent een slim en praktisch meisje, en Beerie ook (jongen dan :-), jullie komen er wel uit!
    Succes en ik bel je gauw eens.
    x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. elaba Manillezen (of wa is het eigenlijk ?) !
    Ik denk dat het belangrijkste hier al gevallen is: de moed neit opgeven, nog verder zoeken (er moet toch wel één fijn huisje in de buurt zijn?), en indien er niets beter uit de bus komt, ondertussen toch maar es kijken welke eisen misschien wat afgezwakt kunnen worden... maar toch niet te rap content zijn hoor! ook al ist niet voor heel uw leven, een paar jaar in een krot leven wil je toch ook niet he ;)
    I ll keep fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey worsties,
    Ik heb hier eindelijk ff tijd gehad om alles te lezen. Man, 't is precies niet simpel om een geschikte woning te vinden... Geef de moed zeker nog niet op. Ik zou ook nog blijven verder zoeken. Ik ben ervan overtuigd dat er ginder een ideaal huisje voor jullie gezinnetje is!
    Veel succes nog en love ya!!
    Flo X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Worstietjes,
    met al die lieve, bezorgde, slimme, wijze, medelevende en zoveel meer woorden van aan de andere kant van de wereldbol, zullen jullie wel de nodige energie krijgen om uit het probleem te geraken. Het doet mij alvast deugd dat jullie zoveel toffe volgelingen hebben! Kon IK maar helpen zoeken! Ik doe niets liever... Big big hug!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen