maandag 27 april 2009

Kak kak kakkerlak!!

Vies, vies, vies! Het zit hier vol!! Ik had ze uiteraard al veel langer opgemerkt, de gigantische vieze vuile stinkbeesten. Je kan er dan ook niet echt naast kijken, because they're everywhere!!!! De straten krioelen ervan, dus je moet goed uitkijken waar je loopt, want voor je het weet, trap je op een kakkerlak en dan is het hek helemaal van de dam. Dan loop je namelijk het risico dat hun eitjes aan de zool van je schoen blijven plakken en voor je het weet zit heel je appartement vol.

Sinds mijn aankomst heb ik al drie keer oog in oog gestaan met de vijand. De eerste keer zaten we met z'n allen iets te drinken op het terras van "Heckle & Jeckle", een bar waar zelfs Belgisch bier te krijgen is. Het terras werd die avond overspoeld door een vloedgolf van kakkerlakken! Ze kropen op tafel, in de andere Nele haar broekspijpen, alomtegenwoordig dus! Probeer dan maar eens kalm te blijven... Je moet dan ook nog weten dat deze ook bij ons bekende insectjes hier gigantisch groot zijn!! De meeste zijn gemiddeld rond de 5cm, but I've seen much bigger already!

De tweede keer was ik net in een taxi gestapt toen ik in mijn ooghoek op het plafond van de taxi iets mijn richting zag uitkomen. Gelukkig was het deze keer een kakkerlak van normale grootte, zo'n 2cm, en heb ik mijn hysterie volledig inwendig kunnen houden. Toen hij dan in de gordelschacht van de passagiersstoel verdween, kon ik zelfs weer normaal functioneren!

Maar gisteren was het zover... We waren net terug van overheerlijk Japans te gaan eten. We stapten onze kamer binnen en aangezien de grote onophoudelijke beweegbaby in mijn buik heel de tijd op mijn blaas duwt, haastte ik me naar het toilet. Daar was hij... Minimum 6cm groot (eerlijk gezegd, heb ik niet de tijd genomen om er mijn meetlat even naast te leggen, maar het lijkt me een meer dan plausibele schatting) ... Gelukkig was "held beerie to the rescue" ook in de kamer en heeft hij hem, na veel getreuzel, dan toch kunnen vangen. Zo een beest is vliegensvlug!!! Dat is het snelste beest op aarde!! Bovendien overleeft dat quasi alles! Na onthoofding kan dat nog weken rondlopen vooraleer het sterft van honger en dorst. Degoutant!

Onze huizenjacht bereikt ondertussen langzaamaan de finish. Dit weekend zijn we dan toch nog eens in Malate gaan kijken, want het is nu eenmaal een feit dat het veel makkelijker zou zijn voor Nils. Hij zou er dan nog maar een kwartiertje over doen naar en van zijn werk tov een uur... Ook voor mij is dat dan iets aangenamer, want dat betekent dat ik hem per dag bijna een uur langer ga zien, dat we 's avonds nog eens iets kunnen gaan drinken met zijn collega's, kortom dat ik ook nog wat mensen zie, want anders zou het hier maar een eenzame boel worden. We hebben twee dingen gevonden die ons heel erg bevallen. Een grote (helaas) bemeubelde penthouse met een gigantisch balkon in twee verdiepen, dat zowel uitkijkt over de stad als over de baai en de jachthaven. Heel dicht bij de zee, waardoor er veel meer wind is en dat is echt wel welkom in deze temperaturen... We hopen alleen nog over de prijs te kunnen onderhandelen, want ze vragen echt wel heel veel geld!

Als de onderhandelingen echter niet zouden lukken, is er nog altijd een waardige tweede keuze. Een groot, nieuw, ongemeubeld appartement, met een redelijk balkon eveneens met zicht op de baai en dit aan de helft van de prijs van de penthouse... Dan kunnen we alles inrichten naar onze eigen smaak en dat is natuurlijk ook altijd fijn. Dus een van die twee zal het sowieso wel worden, denk ik. Nils zou vandaag proberen te onderhandelen. Op hoop van zege dus!!!

Om jullie eventjes het verschil tussen Malate (de arme coté) en Makati (de rijke coté) te laten zien...

Dit is hoe Makati er vooral uitziet: nogal steriel, maar wel verzorgd en heel Westers...


En dit is Malate: veel chaotischer, drukker, vuiler, maar met veel meer charme




Zo lieve blogleeskinderen, dit was het alweer voor vandaag.

Dikke zoen!

2 opmerkingen:

  1. Hai Schattekes! Ben eens benieuwd welke van de twee appts het wordt. Beide klinken goed: de ene met zijn duplex-balkon en fraai zicht, de tweede doordat ie nieuw en onbemeubeld is. Dan wonen er misschien ook nog geen kakkerlakken? En hun eitjes kan je misschien buitenhouden door ALTIJD jullie schoenen uit te trekken voor je het appt binnenstapt? Spannend!!! Dikke knuffel. Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. BAAH! Mo seg,6 cm?!! Das gigantisch, jong!
    Ik zou 't kot - of taxi - bijeen schreeuwen!
    Veel succes nog met de huizenjacht en let op waar je je voetjes zet! Brrrrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen