vrijdag 17 april 2009

Huizenjacht en chaos

Eén prachtig goede morgen allemaal!

Ik heb er een aantal drukke, zware dagen opzitten en dat voor een desperate housewife! Dit laatste mag je zelfs redelijk letterlijk nemen: ik heb niets anders gedaan dan huizen en appartementen bezocht. Gelukkig was ik altijd vergezeld van een makelaar/broker die al op voorhand al het opzoekings- en speurwerk voor mij had gedaan, maar het blijft toch wel vermoeiend. Zeker in dit weertje! De opwarming van de aarde is hier blijkbaar goed te merken, want zelfs de Filipino's hebben momenteel last van de hitte: 38°C! Kan al tellen, niet waar?

Heb jammer genoeg geen fotootjes kunnen nemen van mijn bezichtsels bij gebrek aan een eigen toestelletje. Nils had wel voorgesteld om zijn kanon (en ja, ik refereer wel degelijk naar zijn camera) mee te nemen, maar in die hitte had ik precies niet zoveel zin om met zo'n monster de baan op te gaan. Deze namiddag gaan we samen naar nog een aantal potentiële woningen kijken. Hopelijk zit er iets tussen dat ons allebei bevalt! Ik heb een heel leuk huis gezien met een tuintje rondom, veel licht, grote ramen, 3 slaapkamers én gemeubeld, maar het is nogal duur en het heeft geen zwembad...wat wel een kleine must is hier. Daarom heb ik me de dag erop toegespitst op condo's (of appartementen met gemeenschappelijke faciliteiten). Daar zaten af en toe wel pareltjes tussen, maar dan heb je nooit een eigen privé plekje om ff buiten te gaan. Meestal zelfs nooit een balkonnetje! We zullen de voor- en nadelen serieus moeten afwegen, vrees ik! Het helpt wel al dat Nils deze namiddag meegaat... Ik, met al mijn impulsief enthousiasme, zou waarschijnlijk veel te snel toehappen en daarom heb ik dus de kritische worstie nodig.

Manilla is ondertussen al heel wat hectischer (en zelfs dat is nog een understatement) dan toen we hier aankwamen. Nils had me al verteld over de chaos, het verschrikkelijk drukke verkeer, de massa mensen, maar bij onze aankomst was daar bitterweinig van te merken. We waren dan ook aangekomen tijdens 'holy week' en dan ligt alles zo goed als plat! Vooral Goede Vrijdag wordt hier blijkbaar heel serieus genomen; alle 'malls' (shoppingcentra voor de leken), supermarkten, restaurants, bars, kortom alles (zelfs de metro) is gesloten en er is geen kat te zien op straat. Was dat even slikken op maandag! Man, man, man! Nu is het zelfs uiterst moeilijk om een taxi te strikken! In het begin stopte er elke 2 seconden een taxi in de hoop dat je zou instappen en nu moet je soms wel 20 minuten staan zwaaien en gesticuleren voor je er eentje beet hebt! En zelfs dat is nog geen garantie op vervoer, want als je te ver wil gaan (bijvoorbeeld uit Makati, het disctrict waar we nu wonen), willen ze je ook al niet brengen omdat ze dan te veel tijd en naft verliezen om helemaal terug te rijden in de giga-files... Geen sinecure dus!

De baby in de buik trekt zich er in ieder geval allemaal niks van aan! Ze heeft duidelijk geen last van de chaos noch van de hitte en dat is ondertussen zowel van binnen als van buiten te merken! Ik vrees dat ze zo hysterisch als haar mama zal worden... Ze stampt, bokst, rolt en krawietelt dat het een lieve lust is! Mijn buik beweegt zo raar dat het soms wel lijkt alsof er elk moment een alien uit mijn buik gaat barsten! Kwestie van het even heel plastisch voor te stellen. We gaan het eens proberen te filmen, want dit is echt niet meer normaal! ;-)

Foto's zullen helaas pas later volgen... Om te beginnen hebben we er nog niet zoveel, aangezien Nils de hele dag werkt, ik (nog) geen eigen fototoestel heb en met het zijne niet kan werken, de foto's die we al hebben op Nils zijn laptop staan en hij die meeneemt naar het werk en we pas sinds vandaag internet hebben... Maar er komen er zeker! Beloofd! En ja, inderdaad, we hebben eindelijk internet, dus vanaf nu kan er geskypet worden!

Lieverds, dit was het alweer voor vandaag! Hasta la proxima!

Dikke zoen*

9 opmerkingen:

  1. heel waarschijnlijk vinden jullie dit een nogal bizarre reactie, de vorige dan.maar dit kwam door dat ik geen reactie kon plaatsen tot hiertoe.
    eindelijk dus.
    wij hebben je boterhammen tot nu toe allemaal gelezen en genoten van het positieve dat je meemaakte en bij het mindere voelden we mee, natuurlijk. ik was redelijk gerust in het feit dat je zo vlug op je pootjes zou vallen, nele, maar dat je je zo rap zou aanpassen, dat had ik niet gedacht al moeten we uiteraard nooit rijden zonder omzien. maar kom, we genieten van je schrijfsels over jullie wel en wee en hopen vooral dat jullie het ginderachter goed stellen en dat jullie huisje/tuintje - wens uit mag komen en dat de krawietelaar(ster) verder mag groeien in de best mogelijke omstandigheden.
    dikke zoenen van va en lily.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dum, dummier, dummiest: mijn reactie van vandaag staat op de vorige blog...
    Maar 't komt allemaal wel goed! Dit is dan ook het bewijs dat ik je schrijfsels meerdere keren per dag lees hé, Nele. Kuskuskus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey worsties!
    klinkt allemaal hot en active zou ik zo peizen :)
    Fijn om de exotische verhalen te lezen , want hoe je t ook draait of keert, een huizenjacht op de filippijnen... wie heeft daar zo nog de moed voor , en dan nog met zo een kleine madamme erbij ! Gelukkig ben je ondertussen al van die 5mm zooltjes vanaf he nellie :)
    Ik kijk al uit naar meer nieuws!!
    dikke zoenen uit münchen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikke knollie!
    Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Ik heb hier sinds jullie weg zijn zo'n ongelooflijk helse weken achter de rug (werkgerelateerd uiteraard)! Love your stories!

    Vooral het "ik-bombardeer-mezelf-tot-dansinstructrice-van-de-lokale-animeer-meisjes-in-de-bar"-fragment was hilarisch en zo herkenbaar!
    Misschien moet je proberen een Filipijnse coverband van de Pussycatdolls samen te stellen. Het zou mij in elk geval plezieren... ;-)

    Binnenkort ga ik het "internetprotocol" mogen omzeilen en zal ik Skype kunnen installeren op mijn computer.

    Dikke zoenen aan meneer beerie, aan mini-beerie en voor jou ook natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha ik ben ook volger geworden!
    ik weet nu niet wat dit zal veranderen, want ik was uiteraard al volger van het eerste uur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Worsties of meneer en mevrouw Sassis,
    Zijn jullie nog steeds op zoek of hebben jullie nu al een nieuw (ander) huisje, stekje gevonden.En hoe ist met het krinkelende, winkelende krawietelding.
    Hier hebben we voor het moment ook geen klagen van het weer. We hebben vorige donderdag onze 2e en voorlopig laatste inenting gekregen met het oog op ons bezoek, over een kleine maand en onze reispas is bijna in orde.
    Dat is het zo een beetje, doei. Va

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Vekkie,

    Wij zijn nog steeds naarstig op zoek! Hebben al een aantal appartementen gezien die wel dik ok zijn, maar ik wil eerst nog ff rustig rondkijken en nog wat huizen bezichtigen. Het is toch altijd fijn om een tuintje te hebben he.

    Het krinkelende winkelende krawietelding is nog altijd even hevig en wordt zelfs met de dag heviger.

    Je mag natuurlijk ook altijd een mailtje sturen he. Praat makkelijker... ;-)

    Bereid jullie trouwens maar al voor op hot & steamy weather, want het is hier de moeite!

    Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dag worsties,
    alweer een prachtverhaal. aan afwisseling in jullie Manilees bestaan geen gebrek blijkbaar.
    wat de vaste stek betreft ben ik zeker dat jullie de juiste beslissing zullen nemen. en ja, voor meer persoo nlijke dingen zal ik een mail sturen maar dat was nog niet in mij opgekomen.
    liefs, va

    BeantwoordenVerwijderen