donderdag 9 april 2009

Manilla-Hong Kong



Ni hao!

Nee nee, ik ben jullie nog niet vergeten. Heb gewoon nog niet veel tijd en vooral nog niet veel internettoegang gehad om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen...

Het afscheid op zondag viel me iets minder zwaar dan ik had verwacht. Ik neem aan dat de stress daar voor veel tussen zat, want maandagavond in Manilla heb ik toch ff mijn klopje gehad...

Maandagochtend geland na een lange, vermoeiende en vooral ijskoude vlucht! Als ik onze eventuele bezoekers mag waarschuwen: neem geen exitseats!!! De extra beenruimte compenseert de vrieskou niet. Ik had met mijn twee sjaals, mijn steunkousen en jeansbroek en mijn 3 dekentjes nog steeds niet genoeg om me warm te houden... Gevolg: nog meer snot, slijm en consoorten!

We werden opgehaald door een van de chauffeurs van Deme en naar ons hotel-voor-één-nacht gebracht. Even een dutje gedaan en dan toch ff naar de stad getrokken. Eerlijk gezegd kan ik jullie nog niet echt een eerste indruk geven, want die heb ik nog niet. Alles was er anders op dit moment. De Filippijnen zijn erg gelovige katholieken, met als gevolg dat de hele stad zo goed als doods en leeg was... Voor de goddeloze honden onder ons: het was de goede week, de week voor Pasen, en dan ligt alles plat in Manilla. Zelfs het metro-verkeer blijkbaar...

's Avonds zijn we met de collega's van Nils iets gaan eten, maar zijn we toch redelijk vroeg onder de zeer spreekwoordelijke wol gekropen. De volgende ochtend was het al vroeg opstaan om naar Hong Kong te vertrekken en hier zijn we dan!

Hong Kong is helaas iets kouder dan voorspeld... dus je kan het al raden: ik ben daar natuurlijk niet op voorzien... Alleen maar kleedjes en topjes in het kleine rugzakje... De eerste dag al meteen een trui en andere schoenen gaan kopen, want ik had ook alleen maar mijn teenslippers bij. De schoenen waren dan wel iets warmer, maar ik had er niet op gelet dat ook de zool een beetje dikker mocht zijn... Na twee dagen rond te lopen op een zool van 5 mm moesten mijn voetjes er toch aan geloven. Mijn enkels en voetzolen zijn volledig naar de zak, waardoor ik dus nu zeeën van tijd heb om jullie up to date te houden op onze blog. Ik heb - met heel veel spijt in het hart - moeten afhaken.

HK is wel de moeite! Maar ik vrees dat we nog eens zullen moeten terugkomen, want er is veel te veel te zien ... and so little time! Eén ding staat vast: volgende keer kom ik terug met stevige schoenen en kledij voor alle weertypes!!!

De indrukken over Manilla volgen later, want die heb ik nu nog niet...

Dikke zoen van de ik-ga-op-zooltjes-van-5mm-een-stad-verkennen-kip *

2 opmerkingen:

  1. Dag worsties, ik ben ne volger geworden! Hoeray! slien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt een mooie blog
    ben blij van zoveel nieuws te horen
    kusjes voor jullie beidjes, of liever drietjes
    XXX
    de mama

    BeantwoordenVerwijderen