maandag 13 april 2009

Hong Kong-Manila

Hallo allemaal!
Ondertussen terug aangekomen in Manilla. Eindelijk een beetje tijd gehad voor een paar eerste indrukken en tot hier toe bevallen die wel. Het is hier inderdaad pokkeheet!! Zonder airco is het leven hier quasi ondraaglijk... Tot hier toe hebben we altijd al prachtig weer gehad: heel veel zon, geen spatje regen en af en toe een niet zo heel erg verfrissend briesje, maar kom, we mogen niet klagen.
De worstie en ik wonen momenteel in een appartement/hotel. Het komt erop neer dat we een duplexappartementje hebben met een zogenaamde keuken: namelijk een koelkast, een wasbak, twee borden, twee glazen, twee vorken, twee messen,... Ja, zelfs twee kookplaten!! Maar helaas geen potten en pannen, met als gevolg dat we ondanks onze keuken toch steeds op restaurant moeten gaan... Maar we klagen niet!
Ondertussen ben ik naarstig op zoek naar een andere plaats om te wonen, want heel lang willen we daar toch niet blijven... Morgen heb ik mijn eerste afspraak met een broker, die me enkele huizen zal laten zien. Very american-style, vind je niet?
Vandaag is Nils zijn eerste dag (althans sinds mijn komst) gaan werken en is het dus mijn eerste dag als desperate housewife... Tot nu toe weet ik me nog goed bezig te houden. Ik hoop dat dat zo blijft!!!
Met onze kleine spruit gaat alles ook wonderwel! Ze heeft duidelijk geen last van de warmte, want ze stampt er op los! Ik ga binnenkort eens een bezoekje brengen aan Makati Medical Center, het ziekenhuis waar ik zou willen bevallen. Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Mijn eerste stapjes in het Filippijnse uitgaansleven waren niet zo succesvol. Je hebt hier ongeveer niets anders dan pick-upbars. Bars waar massa's Filippina's tussen de klanten lopen of op een podium staan; en dit "staan" mag nogal letterlijk genomen worden. Ik voelde het meteen aan als mijn missie om die meisjes een beetje te coachen... Ik bedoel: het is hun broodwinning! Beweeg dan toch een beetje meer, trek aandacht. Ik, bijna 6 maand zwanger, heb meer gedanst dan zij allemaal samen! Nu ja, waarschijnlijk waren zij daar net iets minder uit vrije wil dan ik...
Na een tijdje heb je het dan ook wel gezien... Ik hoop dat er nog leuke plekjes te ontdekken zijn, anders denk ik dat mijn uitgaansdagen hier geteld zijn...
Dat was het voor nu! Volgende keer meer...
Dikke zoen aan jullie allemaal van ons allemaal ***

6 opmerkingen:

  1. hey kleine nel met de dikke buik,
    ik hoop dat je daar snel een huisje vindt, hoe was je date met de makelaar?
    blijf zon naar hier doorsturen, me like!
    en je mag jezelf ook doorsturen, want ik mis je elke dag... een beetje meer...
    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel uitgaan zal er in de nabije toekomst toch echt niet meer inzitten met je alsmaar dikker-wordende-buik...maar zorg maar dat je een tof huisje vindt
    kussie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hela Schattekes! Ben zoooo blij als er nieuws is! Wens jullie een tof huizeke toe. Om te doen: ga plat op je rug liggen, leg een A4-blad op je buik en wacht af tot Mariesofieke aan 't joggen gaat. En dan filmen hé. Kusjes van Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik weet niet waarom ik alleen kan reageren wanneer ik op "anoniem" klik?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog een poging (ja ik weet het: ik ben een dummie!)

    BeantwoordenVerwijderen