dinsdag 21 april 2009

Hittegolven en regenbuien

Dag mijn Belgische lievelingen,

De huizenjacht gaat gewoon door. We hebben al wat dingen gezien die ons echt wel bevallen, maar ik ben zo bang om te snel toe te happen. Eén condo springt er sowieso al erg uit, maar het feit dat je geen privé-plekje hebt om even buiten te zitten stoort me een beetje. Ach ja, on the other hand, het is hier toch veel te heet om überhaupt buiten te zitten, dus misschien moet ik me daar maar over zetten... Aaargh!! Zo moeilijk!! En de meesten onder jullie weten hoezeer ik lijd onder 'beslissingsangst'. Op café kan ik nog niet eens beslissen wat ik wil drinken!

Dit weekend zijn we ook eens op zoek gegaan naar deftig babygerief. Hmm, ook dat blijkt hier een beetje hopeloos te zijn. Babygerief genoeg, maar bucht! Dat is onvoorstelbaar... Uiteraard hebben ze ook merken als Chicco, Quinny,... maar dat kost hier veel meer dan in België. Dus ik denk dat we toch maar een containertje zullen laten overkomen uit ons dierbare Belgenland... Nils (niet mijn Nils, maar een collega van Nils; verwarrend I know! Er zijn trouwens ook 2 Neles en dat allemaal op 7 Belgen!!) gaat eind deze week naar huis en is bereid om een buggy voor ons mee te sjouwen. Dus, mama of Anneke (want Nils is van Oostende, dus misschien makkelijker), bereid jullie maar al voor op een heuse babyshopping-frenzy!! We geven ons lijstje wel nog door ;-)

Zaterdagavond hebben we een stapje gezet in het Manileense uitgaansleven. En nee, deze keer geen tietenbars... Wel een nogal hip ogende discotheek met heel wat hip ogend - en uiteraard ook heel wat minder hip ogend - volk, The Embassy genaamd. Ik heb heel wat zwangere danspasjes gewaagd en mijn voetjes en buik waren dan ook heel blij toen bleek dat de keet daar om 3u sloot.

Zondag was een typsiche luilekkerdag. Pas tegen 16u naar buiten gegaan, naar Malate. De buurt waar Nils werkt. Zo kon ik het daar ook eens verkennen en beslissen of ik daar eventueel zou willen wonen of niet. Conclusie: levendige buurt met heel wat restaurantjes, cafeetjes,... Meer zo het typische Manilla; niet zo steriel als de ietwat chiquere buurten hier. Maar in Filippijnse termen is steriliteit misschien toch niet zo een slecht ding. Het probleem in Malate is dan weer dat het té druk is, maw met een buggy door de straten wandelen is onbegonnen werk. Op elke hoek van de straat staan er straatkinderen en bedelaars aan je spreekwoordelijke mouw (want het is natuurlijk veel te warm voor mouwen) te trekken of word je aangeklampt om een vuilbak, sigaretten, verwelkte bloemen of wat dan ook te kopen. Dus, tenzij ik daar een pracht van een condo vind, denk ik niet dat dat de buurt zal worden waar ik de komende 2-3 jaar zal slijten...

Zondagavond is het dan voor de eerste keer beginnen regenen en onweren. Best indrukwekkend! Wat een bliksems!!! En de regen... die heeft een shift van 12 uur gedraaid. Met het prettige gevolg dat de dag erop veel cooler was. Nu was het nog maar 34°C, echt een verademing!! ;-) En het ergste is dat ik het meen. Ik ben zelfs even een wandelingetje gaan maken om van de "frisse lucht" te genieten! Het grappige is wel, op het moment dat je buiten bent, voelt het echt betrekkelijk fris aan, maar toen ik terug op mijn appartement was, voelde ik dat ik helemaal klam was van het zweet en uiteraard de vochtigheid. Maar ik moet zeggen dat die hitte wel went. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet te lang buiten loopt.

Deze namiddag ga ik nog wat huisjes bekijken en morgen ga ik dan voor de eerste keer naar het ziekenhuis. Alles eens gaan outchecken en een goede gynaecoloog proberen vast te krijgen. Ik heb al een aantal namen doorgekregen van andere expats en van een van mijn brokers, dus dat zit wel snor...

De worst vertrekt deze nacht voor twee dagen naar Korea... Hij gaat me dus nu al meer dan 48 uur aan mijn lot overlaten in een vreemd land vol rare mensen. Maar dit weekend zouden we naar Puerto Galera gaan. Een badplaats op een ander eiland. We hopen zaterdagochtend te kunnen vertrekken om 's middags met de ferry op het eiland Mindoro aan te komen en dan zondag terug te keren. Ik heb er al zin in!

Dikke zoen aan jullie allemaal!!!

De worsties*

P.S.:Ik beloof dat er binnenkort wat foto's volgen!! Voor de facebookers, Nils heeft er al een aantal op zijn facebook staan...

6 opmerkingen:

  1. Ik wil anders ook wel de baby-shopping doen hoor: met een ander zijn geld de paradisio leeghalen, het lijkt me de max! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Nele en co,
    wij genieten van je schrijfsels en duimen dat je gauw een mooi huisje met tuintje zult vinden.
    vele groeten en kusjes van tante lut en renald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. YES! Ik wil absoluut gaan shoppen voor mijn baby-girly met Regine mee! Kunnen we afspreken in Brugge of Oostende...
    Zo leuk om je blog te lezen, Neleke! Hou je haaks die 48 u. Skype maar als je een babbelingske nodig hebt. En anders: goe weekendje (ik bekijk het als een verkenningstocht tegen de tijd dat wij er op vakantie komen hé!) Dikke driedubbele knuffel. Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hela Nel,

    vergeet ook de logeerkamer niet als je huizen gaat kijken ... :-)

    Dikke zoen
    Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen nood, Sevie!! Die is sowieso voorzien hoor! Zeker in huizen! Kamers in overvloed! In appartementen hebben we meestal maar 1 extra kamer, maar dan kan ons dochter wel ff bij ons slapen he...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goe gezien van Severine! En terwijl we dan toch aan 't bestellen zijn: een breeeeeeeed bed zou ook niet mis zijn...

    BeantwoordenVerwijderen