maandag 4 mei 2009

Een weekendje in paradise!

Dag iedereen!

We hebben net het perfecte weekend achter de rug, dus ik voel me geweldig!!

Vrijdagavond is Nils eindelijk - met een uurtje vertraging - teruggekomen van Korea, waar hij zich volledig heeft laten gaan op de plaatselijke vismarkt... Hij heeft er ongeveer alles geproefd; de degoutantste dingen eerst! Ik heb het hier over levende inktvis, levende zeekomkommer, levende zeeworm, ... "Hoe viezer, hoe beter" was zijn motto! Doch, dit geheel terzijde.

Zaterdagochtend zijn we lekker vroeg opgestaan om maximaal van onze luttele twee daagjes te kunnen genieten. Na een twee uur durende rit naar de haven van Batangas

hebben we de ferry genomen naar het eiland Mindoro, meer bepaald naar White Beach.

Op dit witte paradijselijke, maar nogal drukke strand stond iemand ons op te wachten van het Sunset at Aninuan Beach Resort, het hotel waar we zouden logeren. Dit hotel ligt in een andere, rustigere baai.

We volgden de jongen tussen de massa mensen richting ons vervoermiddel, wat een tricycle bleek te zijn... Een tricycle is een heel populair vervoermiddel in de Filippijnen: dit is een motor met een sidecar die normaal gezien tot 3 passagiers kan vervoeren (2 in de sidecar, 1 achterop de motor). Filipino-style-gewijs lukt het uiteraard ook om, met een beetje gepuzzel, een groep van 10 te vervoeren... Heel verantwoord! Hieronder vind je een filmpje van ons avontuur... Gewoon op klikken om het te zien.

Toen we eenmaal veilig waren aangekomen in ons hotel kon de vakantie echt beginnen... De palmbomen, de blauwe zee, de hibiscussen, het witte zand en de aangename sfeer in het resort maakten het ons heel makkelijk om ons meteen volledig te ontspannen...

Tina, Joeri en hun dochtertje Lila waren er toevallig ook dat weekend en het duurde niet lang of we hadden kennis gemaakt met een Duits expat-koppel, Claudia en Christian. Het klikte echt goed tussen alle koppels en dat maakte het extra aangenaam!

Na een dagje luieren, zwemmen, lekker eten en - voor de mannen onder ons (want alle vrouwen zijn zwanger) - iets te veel drinken, kropen we moe maar voldaan in ons bedje.

De volgende dag zouden we vanalles doen, maar daar had de alcohol een stokje voor gestoken... We hebben dan gewoon nog maar eens genoten van het heerlijke zonnetje, het verfrissende briesje, het verkoelende water, de wuivende palmbomen en de allesoverheersende rust.

Spijtig genoeg moesten we redelijk snel vertrekken omdat de laatste ferry al om 15u15 vertrok. Maar niets, helemaal niets, zelfs niet de aanval van de kwal op mijn been (auw!), kon het heerlijke gevoel van ultiem genieten verpesten.

Zelfs nu ben ik nog altijd aan het nagenieten van de voorbije dagen... We waren heel eventjes in het paradijs op aarde en hebben er met volle teugen van genoten!

1. Fijn , zoveel foto's...
    En, oh my god, Nils heeft een snor!!! Yihaaa

2. was niet marcs reactie, natuurlijk...maar zijn account stond nog aan
    't was de mama...

3. correctie, nils had al een snor maar heeft zijn baardje afgeschoren blijkbaar.
    door al die uitleg weten wij natuurlijk al waar naartoe voor het geval dat we jullie moe gezien zijn. het ziet er in elk geval mooi uit, de foto's bewijzen dat. mooie buik overigens en een schoon compagnie. nu begint het toch te korten hé.allez dikke kussen en vele groeten daar aan iedereen. dat laatste moet je niet letterlijk nemen.daaag worsten!
    va.

4. Inderdaad vekkie! goed opgemerkt! Nils had al een snor, heeft gewoon zijn baard afgeschoren... En ja, vake, dat is echt een aanrader en niet eens zo ver van hier in filipino-termen dan toch ;-)

5. amaaaaai !!!! Wat een dikke buik !!!!!!! :oD Groetjes daar en een dikke kus op de dikke buik... Marine

6. (liever een baardje bij je snor,Nils)
    Amaai! Al die mooie picture-postcard foto's met bijpassende commentaar. Gedoet een mens wel watertanden hé! Een beetje medelijden: 't is hier met moeite 14°!!! Dikke knuffel aan dikbuikje.