woensdag 6 mei 2009

Baby!!!

Gisteren was het zover: het eerste gynaecologische onderzoek in Manilla! Het ziekenhuis zelf is dik in orde, dus dat is al 1 ding waar jullie zich geen zorgen over moeten maken. Het is heel modern, heel nieuw, heel proper en de gynaecoloog die me zal begeleiden voor, tijdens en na de bevalling is geweldig! Ze heeft in Amerika gestudeerd, ze is heel bekwaam, heel enthousiast en heeft haar hele kabinet vol Eames-stoelen (zowel echte als miniatuur) staan, dus we voelen ons op ons gemak ;-)

Ondanks mijn redelijk zware blaasontsteking momenteel, gaat alles heel goed met mij, de zwangerschap en de baby. We hebben een echografie gekregen en ons meisje heel goed kunnen zien!! Alles is perfect in orde. Ik ben nu 27 weken en alle metingen, zoals van het hoofdje, de romp, en de botten, kwamen perfect met 27 weken overeen. We hebben zelfs haar gezichtje een beetje kunnen zien!! En ze ziet er nu al zo mooi uit! Dus ja, we zijn gelukkig!

Binnen 2 weken is de volgende check-up. Als we willen, kunnen we een 4D-scan laten doen. Dan zouden we ons meisje echt heel goed kunnen zien, maar we zijn er nog niet uit of we dat echt wel willen. Enerzijds zou ik dat wel fijn vinden omdat we een DVD'tje zouden krijgen van de hele opname, maar anderzijds weet ik niet of ik nu al volledig wil zien hoe ze eruit ziet. Er moet nog een beetje verrassing aan zijn, nee? Ach ja, we hebben nog tijd om erover te beslissen...

We zijn ondertussen nog niet verhuisd, maar daar wordt aan gewerkt. Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Doei!

6 opmerkingen:

  1. Moemoe is very happy! Knuffeldeknuf ook van Moeke die nu ook met heel veel interesse jullie blog leest.Bijzonder aaike voor maliit na babaé (ben je er al achter wat het betekent?) Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi fillipinos (of zoiets)
    Heel goed nieuws is dat !!! Doe zo voort !!!

    vele knuffels en kusjes voor jullie en ook voor de kleine (nu al) mooie meid!!!
    tante lut en renald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nele. Bedankt voor je goed-nieuws-berichtjes en prachtige foto's. Ze zijn voor mij een ware verademing en helpen mij mijn triestige dagen te kleuren.
    Gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving waar ik telkens opnieuw mijn zelfde ei kwijt kan. En dat lucht op. Ik besef nu meer en meer hoeveel mijn Herman voor mij gedaan en gelaten heeft (maar ja, mijn frang valt altijd veel te laat he). Des te langer hij weg blijft des te meer ik zijn liefde mis. De draagwijdte van peter Staaf zijn woorden dat sterven niets is, maar dat het toch zo lang dood zijn is, dringt nu veel beter door...
    Maar dit eventjes terzijde. Ik wil jullie niet met mijn problemen opzadelen hoor. Groot gelijk om zo met volle teugen van het avontuurlijke leven te genieten. Ik ben ervan overtuigd dat jullie schattig dochtertje in een gezellig, warm nestje zal terechtkomen.
    Veel groetjes van tante Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag tante Fried,
    Ik vind het nogal moeilijk te geloven dat je niet zou beseft hebben wat hij voor je gedaan heeft toen hij er nog was. Ik ben er zeker van dat je dat toen ook maar al te goed wist. Een dikke troostknuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nele,

    ik moet zeggen, zo'n 4D echo is nog niet zo duidelijk hoor, je ziet wel alles veel beter, maar als pasfoto zal het niet echt bruikbaar zijn :-) is wel leuk om nadien een 4d foto te hebben(als baby zin heeft om de juiste richting uit te kijken natuurlijk....)

    Groeten!

    Mathieu

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey nele!
    heb juist van u moe het adres van je blog gekregen! leuk hoor! ik wens jullie daar veel plezier samen... nog een verdere zorgeloze zwangerschap en hou ons op de hoogte hé!!
    groetjes, Fran

    BeantwoordenVerwijderen