dinsdag 12 mei 2009

Appartementenkoorts

Wat een drukte, wat een drukte!! Vrijdag hebben we eindelijk de sleutel van ons appartement gekregen, dus het echte werk kon beginnen. Zaterdag hebben we ons meteen op de Filippijnse meubelmarkt gestort. En alweer, geen sine cure! De meubeljacht verloopt moeizamer dan we hadden gehoopt, eerlijk gezegd. Er is altijd wel iets fout: ofwel het materiaal, de kleur, de levertijd (3 maanden soms) ofwel hebben ze gewoon niets meer in stock en bijbestellen lijkt hier onmogelijk! Met als gevolg dat we nu, bijna een week later, slechts de trotse eigenaar zijn van een salontafel en een koelkast... De matrassen zijn gelukkig besteld en zouden normaal gezien morgen geleverd worden; op hoop van zege dan maar! Na lang zoeken, hadden we eindelijk ook de zetel van onze dromen gevonden: groot, breed, L-vormig en mooi afgewerkt. Alleen de stof beviel me niet 100%. In diezelfde winkel stond echter een andere, veel kleinere zetel die wel uit heel mooi materiaal was gemaakt... Gelukkig zijn het hier nog altijd de Filippijnen en was het dus geen enkel probleem om de zetel van onze keuze met de stof van onze keuze te overtrekken. Zo gezegd, zo gedaan, voorschotje (?!) betaald, nu enkel nog 2 weken wachten. Ware het niet dat het weer een typische Filipino-afspraak was... Alles is altijd mogelijk tot als puntje bij paaltje komt: 2 dagen later belt die man van de winkel ons op met de boodschap dat de stof (geloof het of niet) niet meer in stock was en dat het ongeveer 2 maand zou duren eer die er terug zou zijn!!! Ik ga straks dus terug om eens te gaan kijken naar andere staaltjes en hopelijk zit er iets tussen dat ons bevalt, anders zullen we opnieuw naar een zetel op zoek moeten gaan...

Dit zou allemaal niet zoveel problemen geven, ware het niet dat mijn vaderlief en Lily zaterdag al op bezoek komen bij ons... En er moet nog zoooooveeeeeel gebeuren!!! Daarbij komt nog dat ik hen beloofd heb om een trip vast te leggen en zoals jullie allemaal weten: mijn organisatorisch talent is nogal ver te zoeken! Gelukkig kan ik af en toe een beroep doen op Tina en Joeri die hier al 3 jaar wonen en dus hun weg al wat beter kennen dan ons...

Gisteren zijn we trouwens gaan eten met de bende van Puerto Galera plus nog een bevriend koppel van Tina & Joeri. Het was echt supergezellig! Ook al hebben Lexie en ik onze desserts teruggestuurd en ingeruild voor iets anders, wegens niet te vreten en heeft een van de obers op handen en knieƫn onder de tafels een klopjacht gehouden op een gigantische kakkerlak die Claudia en mij de stuipen op het lijf joeg! Hilarisch!

Voor de rest van de week zal het zoeken naar meubels gewoon verdergaan, vrees ik! Zolang we tegen zaterdag maar terrasmeubels gevonden hebben, ben ik al gelukkig! Dan kunnen we toch al aan een tafel en op een stoel zitten in plaats van op de grond rond onze salontafel ;-)

Binnenkort foto's van ons appartement en vooral van ons prachtig zicht!!!!!!

Groetjes!

9 opmerkingen:

  1. oh, het is zo leuk om jullie avonturen te kunnen volgen op de blog! ben heel benieuwd naar de foto's van jullie stek. het zal wel allemaal dik in orde zijn, als ik lees hoeveel werk je er allemaal in steekt om het naar je zin te maken, Nele!
    Die foto in streepjesbikini van enkele post terug is goddelijk mooi, ik hoop dat je beseft dat je echt een MOOIE zwangere vrouw bent, en dat zeg ik niet zomaar (anders zou ik de moeite niet doen om er hier over te beginnen) maar de buik staat je prachtig, Nils is vast apetrots!
    Veel succes met al het regel dat je nog moet doen (denk aan daarna.. dan gaan jullie het zo fijn hebben met een mooie L-zetel en alles wat jullie hartje begeert), ik blijf de blog volgen (duh!) dus make me proud, blondie!

    ps/ toen je schreef over desserts terugsturen moest ik terugdenken aan dat mooie moment dat we gedeeld hebben in kika met de champagna-witte-wijn-ijs-coupe die we toen gedeeld hadden. DAT was nog eens een dessert ;)

    nog ps/ ik besef net dat ik een vreselijk lange reactie op een blogpost, waarvoor excuses?

    veel liefs, ook aan Nils en ... aan jullie miniatuurtje!
    LARA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey sweety!!

    Je maakt me aan het blozen met al je complimentjes, maar inderdaad... de worstie is bijzonder apetrots op zijn zwanger vrouwtje!! En ik ben ook niet ontevreden over het uitzicht ;-)

    Het appartement zal langzaam maar zeker in orde komen! binnenkort eerst foto's van een leeg appartement en stukje bij beetje zullen er dan foto's volgen van onze inrichting!

    Sweet kisses!!! En jij binnenkort ook veel succes bij de verhuis he! Ben ook wel benieuwd naar je stekje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag nichtie!

    Eerst en vooral, woow wat een buik :) kvind het echt zalig om je zo te zien..
    tlijkt mij daar echt super leuk en spannend, kwou dat ik zo avontuurlijk aangelegd was :p
    Khoop dat er nog vele foto's en tekstjes mogen volgen want dit is een zeer aangename pauze tijdens het studeren! :)
    Aangezien va niet zo goed is in het volgen van een blog of chatten op facebook zal ik even een kleine update geven van hoe het is met ons kleine tilleke (kdacht dat je dit mss ook wel zou willen weten): Ze is nog steeds een heel mooi en schattig kindje en heeft de leukste lach van de wereld! Ze weent af en toe maar dat hoort erbij natuurlijk.. Het gaat snel over als ze pap krijgt of als catherine of va ze in haar bedje legt. Kmoet hier ondertussen vele groetjes doen van va, catherine en tille.. Ayla zit in Cap Blanc Nez, maar kben zeker dat zij ook heel de tijd aan jullie denkt! :)
    Veel plezier nog!
    Sarah
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hai Neleke,
    al die hallootjes zijn van Anneke en ikke.
    Ik probeerde je te schrijven maar het ging aan geen kanten! Ik hoop dat het nu lukt.
    Wat een avontuurlijke verhalen zeg! En wij maar door de wolkbreuken ploeteren.Maak ons maar jaloers.
    Maar van die kakkerlakken,daar zitten we toch niet op te wachten hoor.Kan je die niet opeten?
    Die van 6 cm kan je opvullen met een lookvulling en hup,in de oven.Lekker!!
    Ik stuur je een paar receptjes.
    Trouwens,zet maar de cocktailkes klaar,we vliegen even over in 't weekend en we brengen een taartje mee.Was het maar zo simpel he.
    Neleke, vanaf nu mag je je lekker laten verwennen.
    Trouwens,met die Eames-dokter kan niets meer stuk.Eindelijk kunnen we op onze 2 oren slapen!
    Zeg worstjes, geniet ervan!
    xxx
    Schoonnichtje Ma-Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Snaar!!! Merci voor de update! Geen goesting om na je examens ff naar hier te komen? ;-) Lukt het trouwens een beetje? Dikke groetjes terug aan iedereen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Grietje,
    Tsstsstss, computerpro's zullen jullie toch ook niet rap worden he... Maar wees gerust! Ik zal me zeker laten verwennen, hoewel er ook moet gewerkt worden natuurlijk, met al dat geverhuis ;-) Blij dat ik zulke trouwe lezers heb, dat stimuleert me bij mijn schrijfsels!
    Dikke zoen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen