zaterdag 15 augustus 2009

AIKO!

Het is niet mijn gewoonte om de blog bij te werken maar gezien de toestand van Nele en de dreigtelefoons- en mails van Belgiƫ heb ik de taak toch maar op mij genomen en eventjes half Manilla doorkruist om enkele foto's online te zetten. Ik zal dit bericht dan ook niet te lang maken want er wachten 2 vrouwkes op mij.

Aiko is dus geboren op 14 Augustus om 18:12 lokale tijd in Makati Medical in Makati, een deelgemeente van het grotere Metro Manila. De bevalling verliep eerst heel vlot en zoals je kan zien geniet Nele van haar epidurale:

Leuk detail: de anesthesist die verlossing bracht heet "De Jesus".

Na enkele uren te stagneren bij 4cm opening moest er dan jammer genoeg toch beslist worden om een keizersnee uit te voeren. Toen ging plots alles heel snel: epidurale dosis verhogen, Nele naar de OR en ik haar handje vasthouden. Veel bloed en enkele minuten later hoorden we de eerste kreten van Aiko die niet eens wachtte tot ze volledig uit de buik was om ons te laten merken dat alles OK was. Veel traantjes van geluk en opluchting zorgden ervoor dat ik mijn fototoestel niet deftig kon bedienen en dus zijn de eerste foto's van de hand van, jawel: De Jesus.
Ik met waterige ogen en schreeuwende Aiko.

Nadat dokter Henson mijn vrouw weer had dichtgenaaid zijn Nele's mama en Marc nog even binnengewipt.
Regine en Aiko op de kamer.

Aiko en de papa.

Aiko ingepakt door de papa.

Close-up van onze kleine meid. Ze heeft wat uitslag omdat ze te lang op dezelfde plaats heeft vastgezeten. Ze heeft trouwens blauwe ogen maar dat kan nog veranderen natuurlijk...

Aiko en haar mama, uitgeput maar gelukkig en overlopend van liefde.

Aiko en de Filipijnse nurse, deze moest er gewoon bij :)

Jaja, ze heeft nu al gesten...

Ik ga er mee stoppen want het is al bijna halfeen 's nachts en moet nog terug naar Makati. Blijf de blog volgen voor verse foto's en posts van uw lievelings schrijfster.

Nils,
Papa van Aiko

9 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat met dit kleine prachtige wonder. Ik heb traantjes gelaten bij deze prachtige foto's. Ze brengen wat herinneringen boven. Geniet, geniet en geniet. Veel geluk voor julie alle drie.
    Laat maar iets weten als jullie op bezoek komen naar vlaanderen. Want om nu op kraambezoek te komen, dat is toch iets te ver.
    Groetjes van ons allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij volledig aan bij wat ons Katrien schrijft en wens jullie alle geluk met jullie prachtige meid. Ook veel gelukwensen voor "oma ?" Regine, die duidelijk een zeer emotionele verjaardag heeft gehad. Dikke kussen van tante Fried

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG,PRACHTIG,PRACHTIG!!!!! DIKKE PROFICIAT en dikke zoenen van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een wolk van een dochter! Het is hier heldere hemel, we zien ze dus schitteren tot hier!
    Een heel dikke proficiat van Charlotte en Ruben (kleinzoon van Eric)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het had inderdaad een misdaad tegen de menselijkheid geweest, hadden die mooie foto's langer verborgen gebleven voor de wereld. Wij lagen nochtans op vinkenslag om te reageren maar hebben ons toch nog laten dribbelen.
    Nevertheless, het zijn mooie foto's van een mooi meisje en van de papa en de mama die heel wat emoties hebben losgeweekt en ook van de oma die daar toevallig passeerde en de nurse. "Jesus" did a good job.
    "Welcome to the world", dear Aiko, want ze zal zij toch wat internationaal worden opgevoed, niet?
    En nogmaals dikke proficiat en vele kussen aan moeke Nele en vake Nils en ook aan Aiko, natuurlijk.
    Peter Rik en Bonnie Lilly (van over the ocean..)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje! Dikke proficiat aan de kersverse ouders, dat hebben jullie goed gedaan! Nils geef uw vrouwtjes een dikke smakker van ons en leg ze maar goed in de watten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geraak nooit aan de laatste foto noch aan de laatste zin door de waterlanders...Jullie zijn veel te ver en ik wil jullie alledrie zooooooooooooooooo hard knuffelen!!!!!Is zee niet prachtig, die kleine meid ?! De worsties hebben dat weer goed gedaan zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. maar Neleke toch ! En ik maar 100 keer zeggen dat je moest Pushen !!
    't is gelijk kindeke Jezus zo "ingewikkeld" . Ik hoop dat ze niet "te ingewikkeld wordt" ! Wacht maar tot ze pubert ! Ha ha !
    Proficiat zu , 'ties een choeoeon madam !
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat Neleke! en dikken kussen aan jullie allemaal, vooral aan lieveke Aiko. Prachtige naam! Martine (Cabinet Milquet, BE)

    BeantwoordenVerwijderen