vrijdag 4 september 2009

Met alle Chinezen, maar niet met den dezen...

Kleine anekdote:

Gisteren was ik uitgenodigd om samen met Nalini en Claudia bij Fiona te gaan lunchen. Ook al was ik nogal uitgeput van de voorbije nacht, toch keek ik er erg naar uit om nog eens met de meisjes en baby's een gezellige dag te hebben.

Dus sprong ik snel onder de douche en spoelde ik de kilo's slapers uit mijn ogen. Ik smeerde wat dagcrème op m'n gezicht, poederde blush op mijn net iets te bleke wangen en probeerde de aandacht van mijn wallen af te wenden dankzij mascara en eyeliner. Ik trok een van m'n 'nieuwe' kleedjes aan (mijn mama heeft haar zomerkleren hier gelaten... Danku mama!) en ik moet toegeven: ik was enorm tevreden met het resultaat! Ik zag er echt goed uit; zeker voor iemand die er drie weken voordien nog uitzag alsof ze elk moment kon ontploffen! De complimentjes bleven dan ook niet uit toen ik het appartement van Fiona binnenkwam.

Na deze leuke namiddag keerde ik opnieuw huiswaarts. Eenmaal in ons gebouw stapte ik met de buggy in de lift. Enkele verdiepen hoger gingen de liftdeuren open om een van mijn favoriete Chinese bovenburen (hear the irony) te laten instappen. Hij glimlachte vriendelijk en probeerde een glimp op te vangen van de kleine Aiko-doos. Daarna keek hij naar mij, knikte en vroeg me - wijzend naar mijn nog steeds niet volledig naar zijn oorspronkelijke vorm teruggekeerde buik -: "Another one, ma'am?". Je kan je de verontwaardiging op mijn gecamoufleerd gezicht wel voorstellen!!

En ik maar denken dat ik er ab-fab uitzie... ;)

4 opmerkingen:

  1. Fab zie je er echt WEL uit! En is je buikje nog wat rond, weet dan dat dat van jou weer superplat zal zijn binnen de NODIGE tijd maar dat dat van die chinees hoogstwaarschijnlijk alleen maar zal zwellen en blijven zwellen tot ie zijn pietje niet meer ziet en dat hij er nooit meer vanaf geraakt tenzij hij kanker krijgt...Waar is mijn voodoo-pop?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker door die speet oogjes dat die niet goed zien.
    Je ziet er fantasties uit zelf de foto's van is het ziekenhuis zijn geweldig en daar had je nog maar pas een mega grote prestatie achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je moet dat wat filosofischer opnemen, nelemieken. misschien doelde die chinees, wijzend op je buikje, dat er opnieuw plaats is voor another one en dat hij dat graag mee zou helpen bewerkstelligen. uiteraard kon je hem op dat moment, vriendelijk, doch resoluut, afwijzen, wat ik en waarschijnlijk ik niet alleen, ten zeerste zou appreciëren. ha, ha.
    groetjes, opa va

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Nele, ik ben het volledig eens met je va. Ik geniet nog geregeld van jullie superformiweldigeindefantakolosachtige foto's en dito verhalen. En bekijk het ook eens van onze kant : op die manier heb je ons toch weer eens fijn laten genieten van je verhaalkunst. Doei ... kusjes van tante Fried

    BeantwoordenVerwijderen