dinsdag 8 september 2009

Alles geht den Bach runter...

Alles loopt de laatste tijd niet echt zoals gepland:

Ten eerste: mijn "geweldige meid", Dory, die vanaf september voor ons zou beginnen werken, heeft me zo goed als laten zitten. Ik zal zo summier mogelijk proberen te vertellen hoe die vork aan de steel zit...

Het komt erop neer dat ze nu al dubbel betaald wou krijgen om te komen werken op een door de President zelf uitgevonden feestdag waarop de meeste mensen wél heel normaal moeten werken. Toen ik dat weigerde, wilde zij het contract niet meer tekenen. Ze wou wel blijven tot ik iemand anders had gevonden, maar ik was zo furieus dat ik haar meteen wandelen heb gestuurd. Trut! Nu sta ik er voorlopig dus helemaal alleen voor, hebben we geen babysitter meer en mag ik opnieuw beginnen zoeken naar een geschikte kandidate. En zeggen dat ik haar 50% meer zou betalen dan haar vorige werkgever. Greedy biaatch!

Ten tweede: Aiko's slaappatroon verloopt niet echt volgens plan! Vaak slaapt ze 6 à 7 uur aan een stuk, maar helaas gebeurt dat niet 's nachts... Deze nacht is ze er zelfs in geslaagd om wakker te blijven van 00.30u tot 04.30u! Hoera! Dat was dolle pret! Iemand tips om het bioritme van een baby op te schuiven, zodat ze meer wakker is overdag en meer slaapt 's nachts?

Alle hulp is welkom!

Zombie-mama*

4 opmerkingen:

  1. Oei, voor dat eerste probleem daar valt weinig aan te doen helaas opnieuw zoeken.

    En ik vrees dat er voor het tweede probleem ook geen directe oplossing is. Als ze nog zo klein zijn hebben ze meestal een eigen ritme en dat valt spijtig genoeg niet altijd samen met het onze. Veel aan te regelen kun je niet dat valt wel in de plooi.
    In tussen tijd kan je beter je eigen ritme aanpassen aan dat van je prinsses.
    Slaap wanneer zij slaapt dus ook overdag een dutje doen als zij dat doet.

    Wat ik wel deed 's nachts. Als Peter honger had dan had ik de melk op de kamer staan in een koeltas. De fleswarmer stond klaar, dat was de fles inzetten, de stekker instekken en dat allemaal bij schemerlicht, dus zo donker mogenlijk. Dan halde ik Peter uit bed en deed een nieuwe pamper aan.( ook bij schemerlicht ) Ondertussen was de melk warm en gaf ik die. Bij de laaste slokjes was die al terug in slaap. Waarom die pamper voor het eten en niet erna? Van de warme melk en he zuigen worden ze moe en als je dan nog een pamper moet verversen na de fles... ja lap klaar wakker. Dat pamper ritueel werd alleen 's nachts gedaan overdag was het eerst eten dan pamper. Door het zo donker mogelijk te houden had Peter het dag nacht ritme vrij snel door. Die sliep toen hij 2 1/2 maand was al van 20u tot 6u door.

    Ik hoop dat de tips wat zullen helpen.
    Groetjes vanuit Vlaanderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Katrien!

    Bedankt voor de tips! Ik doe eigenlijk wel iets gelijkaardigs. Van zodra ze begint te wenen rijd ik haar uit onze kamer, zodat de papa er niet van wakker wordt (ze slaapt momenteel nog in de mand van haar buggy). Dan doe ik enkel het lichtje van de dampkap aan om haar flesje op te warmen, maar aangezien dat maar 8 seconden duurt heb ik geen tijd om haar pamper voordien nog te verversen. Ik verschoon haar dus meestal direct na het drinken waarna ik nog eventjes met haar rondloop om te boeren. Meestal valt ze dan op mijn schouder in slaap, maar duidelijk niet elke nacht... Ik vrees dat ik gewoon wat geduld moet hebben; ze is tenslotte nog geen 4 weken oud.

    Deze nacht heeft ze wel voor de allereerste keer geslapen van 23u tot 5u! En daarna heeft ze nog geslapen tot 8u15, dus ik ben een tevreden moeder! ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey Nele,

    Misschien begint de euro te vallen en leerd ze dag en nacht. Maar niet te vroeg victorie kraaien. Toen Peter begon door te slapen werd ik wakker en ging dan stilletjes kijken of alles ok was.
    Het klinkt gek maar Peter die heeft 's nachts zelden geboerd, dronkt dan ook een pak rustiger dan overdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In een andere tijdszone gaan wonen? =)

    BeantwoordenVerwijderen