donderdag 18 juni 2009

Birthday present: Hidden Valley Springs

Terwijl ik hier eindelijk een nieuw verhaal probeer neer te pennen, zit mijn dochter me hier - uiteraard nog steeds vanuit de buik - alle kanten op te duwen. Man, ik hou mijn hart al vast als dat monstertje eruit zal zijn... Dus je ziet, nog steeds even beweeglijk als altijd. Alleen vindt mammie het allemaal net dat ietsje minder aangenaam. Ze is serieus groot aan het worden (hoewel alle Filippijnen blijven beweren dat ik een ongelooflijke "small belly" heb) en de beweeglijkheid van de mama gaat er enorm op achteruit. Eten, slapen, benen afdrogen, uit bed klauteren, soms zelfs ademen,... allemaal uitdagingen waar ik dagelijks mee wordt geconfronteerd. Ook de hormonen beginnen op te spelen. Gelukkig voor de worst heb ik er tijdens heel mijn zwangerschap geen last van gehad, maar nu heb ik ze niet langer volledig onder controle, I'm afraid! Maar ik klaag niet ;)

Vorig weekend zijn we naar Hidden Valley Springs geweest, ongeveer 90km onder Manilla. Dit is een resort met verschillende natuurlijke - al dan niet warm - waterbronnen waar ze dan een soort van zwembaden hebben rondgemaakt. Iets dieper in de jungle, een klein halfuurtje wandelen voor hoogzwangere vrouwen, kom je uit aan een verborgen waterval. Prachtige wandeling, prachtige waterval, prachtige omgeving. We hebben geprobeerd om de schoonheid zo goed mogelijk op foto vast te leggen, maar het resultaat was eerder teleurstellend. Het is echt moeilijk om zoveel natuurschoon even goed te laten uitkomen op foto. Toch zal ik hier zo snel mogelijk wat beeldmateriaal bijzetten. Vandaag lukt niet meer, want de foto's staan op Nils zijn PC. Sorry!

Tijdens het weekend hebben we een aantal keer bezoek gekregen van tropische regenbuien, maar dat kon ons niet deren! We hebben dan maar een sprintje ingezet naar de pools en zijn zo snel mogelijk het warme water ingedoken. Het was echt een belevenis om in het midden van de jungle, omgeven door palmbomen, tropische bloemen, rotswanden,...in de gietende regen in het water te dobberen. Superromantisch!

Uiteraard heeft het hele jungle-gebeuren ook een downside... Beestjes! Toen we ons huisje toegewezen kregen zag alles er prima uit, maar eens de zon onder was kwamen alle beestjes naar boven. Zo werd Nils aangevallen door een gigantische krekel die aan het vechten was voor zijn leven doordat hij op zijn beurt werd aangevallen door een gigantische bidsprinkhaan. Nog nooit een bidsprinkhaan in het echt gezien en dan nog van zo dichtbij!!! Best impressionant en een beetje scary tegelijk! Uiteindelijk hebben we in onze kamer ook nog een kakkerlak ontdekt, reuzemieren, een gekko en een paar motten. En pas op, dat zijn de enige insecten die we daadwerkelijk hebben gezien! God weet wat zat er nog allemaal binnen! Dus ja, veel heb ik helaas niet geslapen die nacht, maar bij het ochtendgloren was dat allemaal snel vergeten en hebben we nog een hele dag genoten van de natuur en de pools. Zaaaalig weekend! Misschien wel het beste weekend tot hier toe en dat allemaal voor mijn verjaardag! Wat een schatje toch, die worstie!

Zoen*

3 opmerkingen:

  1. Mmmm! Ziet er helemaal niet slecht uit! Proberen jullie nog maar zoveel mogelijk van die leuke plaatsjes uit, dan weten wij waar naartoe in januari (kwestie van jullie niet de hele tijd op de vingers te kijken...)En wat jullie "monstertje" allemaal uithaalt,...dat appeltje groeit niet aan een perenboom hé! Kisskisskiss van Moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai, Nellie, dat klinkt daar zoo schoon! Zo zonder foto's van die trip heb ik er vanalles bij gefantaseerd, en amaai, zo mooi ;)
    Het lijkt mij ook nogal normaal dat jullie meisje van zich laat horen daar in de buik, tis dan ook de dochter van,he, ze is wrsch 'de gevoelens' aan het oefenen voor een eerste fotoshoot!
    Dikke dikke zoen!
    jennif

    BeantwoordenVerwijderen
  3. profiteer en nog maar van. Nu neem je de kleine meid overal mee naartoe (ook al stampend) zonder een hele verhuis te moeten meesleuren. Geniet er van. En geniet er al zeker van eens ze er is.
    Ben een beetje jaloers en blij en nog een heel pak gemengde gevoelen. Een meisje, doet me denken aan onze kleine prinsses.
    Maar alé, moet daar een prachtige natuur zijn als je dit allemaal leest.
    Laat de foto's maar snel komen.

    Groetjes vanuit Hekelgem.

    BeantwoordenVerwijderen