maandag 21 december 2009

Groentjes!!!

Het is zover! We zijn begonnen met de eerste groentepapjes! In het begin verliep het allemaal nog niet zo vlotjes. Toen was het vooral veel smoelengetrek, koude rillingen, braakneigingen en overmatig gekwijl, maar het begint allemaal - langzaam maar zeker - goed te gaan. De worteltjes kenden niet zo een groot succes (en dat kan ik volledig begrijpen), maar de broccoli is razend populair. Ook al belandt nog steeds de helft op de slabber, in haar haar (nu ja, haar...), aan haar vingers en op de grond, toch probeert ze zoveel mogelijk in te slikken. Ik ben echt heel erg trots op mijn kleine spruit - of is het nu mijn kleine broccoli (sorry, dit was speciaal voor de mensen die mijn geweldig gevoel voor humor missen)?

Op dit moment slijt ik mijn avonden eenzaam en alleen voor de computer of de televisie. Nils moet namelijk proberen om de nachtshift beter te laten functioneren en dat kan enkel door op dat moment ter plaatse te zijn. Ocharme de jongen! Maar het is gelukkig maar voor eventjes. Deze week hebben we eindelijk -sinds extreem lang- enkele daagjes vrijaf (en met 'we' bedoel ik natuurlijk Nils). We gaan het er eens goed van pakken! Donderdagochtend vertrekken we naar Palawan, een van de mooiste eilanden in de Filippijnen. We gaan er verblijven in een prachtig resort op het eiland Coron. Misschien kunnen we eindelijk eens leren duiken! Geen nood, in het resort hebben ze een babysitting service, dus Aiko zal in goede handen zijn op dat moment. Ik kijk er al zooooo naar uit!!!

Voor de facebook-lozen post ik nog enkele foto's van onze kleine drol:






Toedels!

4 opmerkingen:

  1. door mijn gebrek aan humor en relativeringsvermogen snap ik de mop niet van de spruit en de brocolli (wouaaahhg, geeuw)
    laat jullie maar eens goed gaan in palawan en duik voorzichtig en..de aiko, ziet er van langsom mooier uit(als dit al mogelijk is natuurlijk, zegt opa vek trots)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De nagel op de kop, opa vek, en wat mij speciaal opvalt is dat ze op de eerste foto zeer duidelijk een afstammelinge is van opa vek,(echt een klein Rikje) de tweede wijst dan weer meer naar oma Regine. Ik wens jullie ginder fijne kerst- en nieuwjaarsdagen, waar jullie dan ook mogen zitten of niet zitten ... Hopelijk is dit het laatste links-getypte berichtje van jullie tante Frieda. Doei ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tante Fried, ik hoop dat ze ook een beetje op mij en Nils lijkt ;)
    En hoezo links getypt? Wat heb je nu weer voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. INDERDAAD jullie zitten er ook in hoor ! Heb ik niet verteld dat ik op 7/12 moest geopereerd worden aan mijn re-tenniselleboog ? Wel dat is nu gebeurd en sedert gisteren is het gips eraf. Dus nu typ ik weer rechts. (en links natuurlijk ook). De muis (van de pc) moet ik nog links hanteren, maar na de kine zal dat ook weer rechts lukken hoop ik. Fijne Kerstdagen en dikke zoenen van tante Fried

    BeantwoordenVerwijderen